جمعه 31 فروردين 1403
 پيله‌چي: بخش ویژه جشنواره تجسمی فجر رقابتی برگزار شود بازگشت


بخش نگاه ویژه پنجمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر با موضوع پیامبراکرم (ص)

پيله‌چي: بخش ویژه جشنواره تجسمی فجر رقابتی برگزار شود

احمد پيله‌چي از اساتید خوشنویسی معتقد است، بخش نگاه ویژه جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر، که در برگیرنده آثار هنرمندان پیشکسوت و باسابقه است نیز می‌تواند به صورت رقابتی برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره تجسمی فجر، این هنرمند با اشاره به اثری که در بخش نگاه ویژه جشنواره با موضوع پیامبر اکرم (ص) دارد، گفت: اثری که در جشنواره تجسمی فجر ارائه دادم با عنوان «نورثقلین» است که نوعی مقابله با جسارتی است که به ساحت پیامبر شده بود. این اثر کار جدیدی است که با توجه به موضوع بخش نگاه ویژه با خط نستعلیق و با قلم جلی نگاشته شده است.

وی افزود: در نظر گرفت بخشی ویژه در جشنواره تجسمی فجر یک از اتفاقات حسنه‌ای است که در این دوره شکل گرفته و آثار هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای که انگیزه برای حضور در بخش رقابتی را ندارند، در این بخش گردآوری کرده‌اند. این اتفاق هم از این جهت که کیفیت را در جشنواره بالا می‌برد بسیار مهم است و هم اینکه در میان هنرمندان پیشکسوت نیز ایجاد انگیزه می‌کند. البته معتقدم بخش نگاه ویژه را نیز می‌شود به صورت رقابتی برگزار کرد تا اساتید هنر نیز با یکدیگر رقابت کنند تا بحث کیفی و انگیزشی نیز در جشنواره بالاتر رود.

پیله‌چی همچنین در مورد خرید آثار بخش نگاه ویژه گفت: این اتفاق نیز از چند جهت مهم است، اول اینکه مرکز هنرهای تجسمی با نازل‌ترین قیمت به گنجینه‌ای قابل توجه دست پیدا می‌کند. از طرفی با نبود جریان پویای اقتصاد هنر، هنرمندان نیز از این موضوع بهره‌مند می شوند. به نظر من حتی می‌شود بخش نگاه ویژه را به صورت نمایشگاهی برای فروش اثر برگزار کرد تا هنرمندان حرفه‌ای نیز در جهت ارائه اثر از تمامی توانایی خود استفاده کنند.

این استاد خوشنویس همچنین در مورد موضوعی برگزار شدن جشنواره نیز گفت: انتخاب موضوع برای جشنواره اتفاق خوبی است، زیرا برخی از روزها ایام الله است که تکریم آنها از رسالت هنرمندان است تا پیام معنوی آن را به مردم برسانند. اما از آنجا که بخش اندیشه هنرمند نیز باید شکل و پویایی به خود بگیرد، باید در نظر داشت که بخش آزاد نیز لازم است و شاید بشود برای این مسئله راهکاری را در نظر گرفت که حداقل در بخش نگاه ویژه هنرمندان 2 اثر یکی مرتبط با موضوع و یک اثر با موضوع آزاد ارائه دهند.

این هنرمند در ادامه گفت: چند پیشنهاد برای جشنواره دارم که در صورت عملی شدن می‌تواند کمک قابل توجهی به جشنواره کند. اول اینکه حال که آثار بخش نگاه ویژه با موضوعی همچون پیامبر اکرم (ص) برگزار شده تنها معطوف به این مدت جشنواره نشود و این فرصت فراهم شود تا در دیگر کشورهای اسلامی نیز به نمایش در آیند. دوم آثار بخش نگاه ویژه به نوعی مورد نقد و بررسی قرار گیرد و از هنرمندان این بخش بخواهند در قالب یک همایش یک روزه برای هنرمندان جوان کارگاه آموزشی برپا کنند. سوم اینکه آثار جشنواره حتما در قالب کتاب چاپ شوند و در آخر آثار جشنواره تجسمی فجر در روی سایت جشنواره قرار بگیرند تا سایر مخاطبان که فرصت دیدن آثار را ندارند از این طریق بتوانند آثار این جشنواره را ببینند.

روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر

تاريخ خبر:  1391/12/09