جمعه 7 ارديبهشت 1403
 میرهاشمی: مجلس شورای اسلامی از هنرهای تجسمی حمایت کند بازگشت


جشنواره تجسمی فجر در "دو نیم ساعت" شبکه خبر بررسی شد

میرهاشمی: مجلس شورای اسلامی از هنرهای تجسمی حمایت کند

شبکه خبر در برنامه "دو نیم ساعت" پنجشنبه 10 اسفندماه به بررسی پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر پرداخت.

به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، برنامه "دونیم ساعت" شبکه خبر با حضور سید عباس میرهاشمی؛ دبیر کل پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر را بررسی کرد.

میرهاشمی در این برنامه گفت: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر روند مناسبی را طی کرده اما این جشنواره هنوز جوان است و تا رسیدن به این نقطه که پاسخگوی تمامی سلیقه ها و بیانگر تمامی جریان های فعال هنری باشد، فاصله دارد.

دبیر کل پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ادامه داد: در نخستین دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر تعداد هنرمندان 35 درصد هنرمندان شرکت کننده از شهرستان ها بودند اما در این دوره 61 درصد هنرمندان شرکت کننده از شهرستان ها بودند و این بیانگر جایگاهی است که جشنواره در سراسر کشور به دست آورده است.

میرهاشمی با تاکید بر توجه مسوولان به هنرهای تجسمی گفت: هنرهای تجسمی پایه و اساس است و اگر هنرهای تجسمی مورد توجه قرار گیرد سطح سلیقه، دانش و بینش جامعه ارتقا پیدا می کند و یکی از اهداف جشنواره تجسمی فجر ارتباط بیشتر هنرهای تجسمی با جامعه و مردم است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای نمایشگاهی مناسب برای آثار نمایش آثار هنری گفت: متاسفانه فضاهای نمایشگاهی مناسب چندان توسعه نیافته اند و مسوولان می بایست به این مساله توجه کنند. حق تهران بیش از این است که فضاهای استاندارد و مناسب محدودی داشته باشد و در بسیاری از استان ها نیز فضاهای نمایشگاهی استاندارد وجود ندارد و ضروری است که برای رفع این نیاز جدی برنامه ریزی و حمایت شود.

میرهاشمی همچنین خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی از هنرهای تجسمی شد و گفت: لازم است مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانینی مانند تصویب اختصاص بودجه به خرید آثار هنری برای تقویت اقتصاد هنر و گردش مناسب چرخه اقتصاد زمینه حمایت از هنرهای تجسمی را فراهم کند و زمینه اجرایی این قوانین نیز به نحو مناسب فراهم شود.

روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر

تاريخ خبر:  1391/12/11