چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 مدير شبكه مستند سينما: مستند هنرهای تجسمی باید با پژوهش عمیق،فلسفه هنری سوژه ها را روایت کند بازگشت
 

مدير شبكه مستند سينما:

مستند هنرهای تجسمی باید با پژوهش عمیق،فلسفه هنری سوژه ها را روایت کند

عضو هیات انتخاب و داوری بخش فیلم های مستند پنجمین جشنواره تجسمی فجر اظهار کرد: مستندسازي در زمينه هنرهاي تجسمي ناچار است از پژوهش عمیق درباره تجسم، هنرهای تجسمی، رمز و نماد و حکمت هنر ایرانی اسلامی برخوردار باشد تا بتواند چرایی و فلسفه هنری سوژه ها را بازنمایی و روایت کند.

به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، «رضا پورحسین»؛ عضو هیأت انتخاب و داوری بخش فیلم های مستند تجسمی این دوره از جشنواره گفت: بخش فیلم های مستند جشنواره هنرهای تجسمی فجر، فرصتی را فراهم می سازد که مستندسازان حرفه ای و هنرمند به هنرهای تجسمی عمیق تر و محققانه تر بیندیشند و برای اعتلای بیشتر این گستره هنری، مستند بسازند.

مدیر شبکه مستند سیما افزود: در سینمای مستند، توجه به مقوله هنرهای تجسمی در کنار مقوله های دیگر و در حاشیه، کافی نیست بلکه لازم است اختصاصا درباره هنرهای تجسمی با موضوع و سوژه های خاص این هنر، مستندسازی صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: از آنجا که زمینه هنرهای تجسمی در ایران، زمینه رشد یافته و آمیخته با منطق خیال و شاعرانه است، مستندهای تولیدی این گستره از مایه های زیبایی شناختی خوبی برخوردار خواهد شد. ضمن آنکه این موضوع از مستندسازی، ثمرات بهتری را برای آگاهی و آرامش بخشی روح و جان مخاطبان به ارمغان می آورد.

پورحسین تولید فیلم مستند با موضوع هنرهای تجسمی را دشورا خواند و تاکید کرد: طبیعی است به همان میزان که مستندسازی درباره هنرهای تجسمی از مقوله های زیبایی شناختی بهره بیشتر می برد؛ به همان میزان تولید چنین مستندهایی سخت است. این گونه از مستندسازی ناچار است از پژوهش عمیق درباره تجسم، هنرهای تجسمی، رمز و نماد و حکمت هنر ایرانی اسلامی برخوردار باشد تا بتواند چرایی و فلسفه هنری سوژه ها را بازنمایی و روایت کند.

وی در پایان گفت: برای رسیدن به این وهله، گام های زیادی لازم است و تا حد مطلوب فاصله زیادی داریم که امیدوارم با برپایی چنین جشنواره هایی گام ها پرشتاب تر برداشته شوند.

برگزيدگان دومين دوره فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي امروز(يكشنبه) 13 اسفندماه در تالار وحدت معرفي مي شوند.

روابط عمومي پنجمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسسمي فجر

تاريخ خبر:  1391/12/13